Iris - Au Pair USA

Amerikaanse Consulaat

Hi!

Vandaag, woensdag 2 september, had ik om 09.30 uur een afspraak bij het Amerikaanse Consulaat op het Museumplein in Amsterdam. Aangezien ik in het zuiden van Nederland woon, moest ik al vroeg opstaan om op tijd aanwezig te zijn.

Ik heb van allerlei horrorverhalen gehoord over het lange wachten bij het consulaat maar hier heb ik absoluut geen last van gehad. Met al mijn papieren in de hand (voor het eerst in mijn leven gescheiden van mijn geliefde iPhone) ging ik in de rij staan bij de beveiliging. Je moet door een soort intercom het tijdstip van je afspraak zeggen en of je een telefoon of andere apparatuur bij je hebt en vervolgens word je binnengelaten. Ik had verwacht dat ze me allerlei vragen zouden gaan stellen over het gezin, waar ik kom te wonen en wat ik allemaal wil gaan doen, maar in tegenstelling tot dat vroeg de beste man achter het raampje naar welke staat ik ga. "New Jersey." "Oh vind je Bon Jovi en Bruce Springsteen leuk?" "Ja, die ken ik beide!" "Nou, dan ga je een super tijd tegenmoet, je aanvraag is goedgekeurd en je krijgt hem over drie dagen in de bus." Alles bij elkaar duurde het denk ik een klein uurtje.

Ongeveer een week of twee geleden heb ik met de oude au pair van het gezin en de oma van de kindjes afgesproken. Het was een super gezellige dag en het leek alsof we elkaar al veel langer kende dan net een paar uurtjes. De oude au pair heeft mij super veel dingen verteld die ik wel of niet moest doen, hoe dingen werken en hoe zij alles ervaren heeft. Ik heb alleen maar goede verhalen gehoord en dat geeft mij zo'n goed gevoel!

Nog 19 dagen voordat ik vertrek naar "The Land of the Free", and I could not be more exited about it!!

XO

Reacties

Reacties

Monique

Leuuuk! Almost! I am excited!
We gaan leuke dingen doen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active