Iris - Au Pair USA

On view

Hey!

Sinds mijn laatste (en tevens eerste) verhaal is het een en ander gebeurd. Ik was bij m'n vader om doei te zeggen voordat ik de dag erna op vakantie zou gaan, toen ik toevallig m'n mail even checkte. Ik was natuurlijk super blij dat er eindelijk een gezin contact met me opgenomen had.
Het gezin woont in New Jersey en zouden eind mei een baby'tje krijgen. Een ding hielt me echter tegen: de moeder is half Nederlands. Uit de email die ze me schreven leken het hele leuke en aardige mensen, alleen het feit dat de moeder half Nederlands is en zij hun kinderen ook Nederlands willen opvoeden, zat me niet zo goed. Niet dat ik hier problemen mee heb, ik vind een tweetalige opvoeding juist super - maar voor mijn "American Experience" heb ik ervoor gekozen om dit gezin af te wijzen. Na de afwijzing was ik heel erg bang geen ander gezin te vinden, maar twee weken daarna kreeg ik opnieuw een berichtje dat ik "on view" stond/sta bij een ander gezin. Ze hebben een zoontje van 1,5 jaar en een baby'tje op komst (september 2015), ook dit gezin woont in de staat New Jersey.
Gelukkig gaven ze veel informatie in hun application waardoor ik weinig vragen had. Na wat heen en weer mailen stelde de moeder voor om met elkaar te Skypen. Ik was de halve nacht opgebleven om allerlei vragen op te stellen en te bedenken wat ik allemaal zou gaan zeggen tegen het gezin. Het Skype gesprek ging, naar mijn gevoel, goed. Ik heb voornamelijk met de moeder gesproken en ze kwam heel relaxed en aardig over. Ondanks dat ze veel werken vinden ze hun gezinsleven erg belangrijk. Het lijkt mij een erg leuk gezin en hun zoontje was erg schattig! Ze refereerde naar hun logeerkamer als "your room", dat gaf me wel hoop!
Twee dagen later hadden we weer een gesprek dat ook erg goed verliep. Ze vertelde me dag ze dit weekend alles met haar man gaat bespreken. Dus ik hoop volgende week goed nieuwe te horen!!
Stay tuned!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active