Iris - Au Pair USA

Hometown Glory Part 2

Hellooo!

It's been a good two weeks since I've returned to ons kleine kikkerlandje. Super leuk om al m'n familieleden en vrienden weer te zien - maar de jetlag is nog steeds killing me!

In m'n vorige blog schreef ik dat ik vertraging had vanwege het slechte weer. Wat ik op dat moment niet wist, was dat er boven Reykjavik een super erge storm of orkaan was. Toevallig moest ik daar heen dus vandaar de vertraging. Na anderhalf uur vertraging kon ik eindelijk boarden. Ik had de hele rij stoelen voor mezelf omdat er zo weinig mensen aan boord waren. Lekker!! Rond negen uur vertrokken we dan eindelijk. Tijdens het taxien ging er zoveel door me heen, alles van het moment dat ik in September de taxi uitstapte en het prachtige New York voor het eerst zag, tot het moment dat ik bij Monique de taxi weer instapte om terug naar huis te gaan. Tijdens het opstijgen heb ik gehuild als een klein kind met Taylor Swift's Wildest Dreams in m'n oren. Prachtig om New York City met al haar lichtjes van bovenaf te bewonderen, maar wat waren de omstandigheden rot. Het zelfde gebeurde tijdens het landen in Amsterdam. De man naast mij moest vast gedacht hebben, wat is er met haar aan de hand?

Nog geen 10 minuten na de landing merkte ik al de eerste verschillen. Toiletten zijn hier 100% prive, je ziet niemand zitten zoals in Amerika. Amerikaanse toiletten hebben namelijk een kier van minstens 2 cm aan beide kanten.
Bij aankomst bij de bagage zag ik mijn vader al staan door de glazen wand. Even op m'n koffers gewacht en snel door naar de welbekende Delftse kussende poppetjes die afgebeeld staan op de deuren. Natuurlijk een emotioneel moment om elkaar weer te zien, maar ook heel vertrouwd. Het was ook "maar" tweeenhalve maand.

In het weekend zou ik samen met mijn moeder en zus gaan eten bij ons vaste lunchrestaurant in de stad. Toen mijn zus mij een half uur voordat we hadden afgesproken appte dat ze klaar was, vond ik het erg raar. Ze is namelijk altijd te laat. Vervolgens komt mijn moeder in een halve gala outfit mijn kamer binnen, op dat moment had ik eigenlijk al kunnen weten dat er iets gaande was. Maarja ik ging gewoon door met me opmaken en vertrok niet veel later naar mijn zus om haar op te halen. Omdat het regende wilde ik niet de auto uit en ging mijn moeder alleen naar binnen om mijn zus te halen. Ze vroeg nog meerdere keren of ik "niet even de kerstboom wilde bewonderen", maar die had ik de dag van te voren al gezien dus why would I? Wat ik niet wist, was dat er allemaal vrienden en familieleden binnenzaten met high-tea als verrassing voor mij! Uiteindelijk heeft mijn zus mij met een smoes naar binnen gekregen en was ik natuurlijk super verrast!! Heel erg lief van haar en haar vriend om dit voor mij te organiseren.
Afgelopen week ging ik met vriendinnen van m'n opleiding lunchen, ze zouden me ophalen op het station. Toen ik ze zag komen aanrijden liep ik naar de auto toe. Het was super leuk dat ze meteen de auto afzetten en beide naar buiten rende om me te omhelzen. Ookal ben ik maar kort weggeweest, ik heb veel verhalen gemist en vooral iedereen gemist.

Natuurlijk denk ik nog vaak terug aan Amerika. Ik vertel mensen graag over mijn ervaringen en hoe leuk Amerika is. Ik denk ook nog vaak aan de kindjes, ik zag vandaag tijdens het winkelen in de stad een super grote set Pokemonkaarten en moest meteen aan Z. denken. Ze was helemaal weg van Pokemonkaarten en vroeg dan ook vaak of ik het ook zo leuk vond als zij en of ik er met haar mee wilde spelen. We begrepen beide geen bal van het kaartspel en deden dan ook maar wat. En natuurlijk denk ik nog super vaak aan Irene en Monique, gelukkig mocht ik in de "Westfield's Finest Girls" en "Dutchies" groepsapps blijven en hebben dus nog bijna dagelijks contact.

Zoals ik in het begin al schreef, jetlag is killing me. Ik begrijp nu waarom m'n broer altijd zoveel slaapt. Hij, als piloot, heeft dit gevoel continue. Sinds ik in Nederland ben ben ik op z'n vroegst om 02.30 uur gaan slapen en op z'n laatst 06.30 smorgens (nee ik was die nacht niet uitgegaan). Je komt gewoon niet in slaap en bent klaar wakker. Ik probeer nu laat te gaan slapen en vroeg op te staan zodat ik steeds minder laat hoef te gaan slapen. Komt goed!

For now wens ik jullie hele fijne feestdagen en alvast een super vet, gezond en vooral onvergetelijk 2016! Ik hoop dat 2016 mij veel goeds brengt en vooraal een leuke baan want daar ben ik nu hard naar opzoek! :)

XOXO

Reacties

Reacties

Mo, ed, harry

Mweeeh crying miss you here! Maar hopelijk brengt 2016 jou een baan zodat je met mij nog wat leuke tripjes kan maken!
En anders zie ik je op schiphol haha!

xxxxxxx
tot snel op skype!

Mama

Wauw ! Super mooi geschreven Iris. Ik heb moeten lachen en moeten huilen om je verhaal.
Blij dat je er bent !
??

Mama

Oeps , vraagtekens waren hartjes.....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active